Monday, May 5, 2008

Kolam Air panas baling

19 april lepas abah bawa kami semua ke kolam air panas baling. dah lama abah teringin nk ke kolam ni. kami bertolak dah pukul 3 ptg masa tu. Dalam 1 jam 1/2 baru sampai di ulu lenggong. Agak ke dalam juga kolam air panas di ulu lenggong ni. mama suka jalan ke baling ni sbb suasana countrysidenya. cantik dan menenangkan. Sampai je terus 3 hero tak sabar2 nak terjun ke kolam dah. luas juga kawasan kolam air panas tu. ada lebih kurang 5 kolam. masa kami sampai ada 2 kolam shj yg dibuka. lagi satu tu mmg nampak dgn jelas asap panas air tu. lepas salin pakaian, hero2 terus berlari ke kolam.
luqman dan muhammad paling tak sabar, terus terjun ke dlm kolam. sabar jelah abis terpercik air kolam bila depa terjun. masuk je dlm kolam terus luqman minta pakaikan baju dia kata takut badan dia hangit. muhammad pula tak tahan panas esp pd kemaluannya. adik sj yg berani tak berani nak masukkan kaki ke dalam kolam. sedap merendam kaki di dalam kolam air panas tu.
di kawasan tu juga ada sungai kecil. hero2 dah tak tahan panas ajak mama ke sungai pula. Air kat sungai tu sejuk. cetek shj sungai tu.
cantik juga kawasan kolam air panas tu. well maintain. ada surau, ada food court kat luar, ada taman mainan, ada sungai, ada chalet dan ada kolam air panaslah. nak pergi lagi, Insya-ALLAH jika berkelapangan.

No comments: