Wednesday, September 16, 2009

abg yong

"mama, rabu ni kakak hajar ajak muhammad teman dia shopping di summit shopping mall, boleh dak muhammad nak pi. Pilah mama kata. Hmmmm mama, takkan nak pi dengan tangan kosong, mama bagilah duit sket kat muhammad. amboi, nak berapa? muhammad rasa muhammad nak beli jersi. kalau masuk kedai Al-Ikhsan, seratus ringgit cukuplah kot. fuh terkejut mama. amboi2 nak seratus no. banyak tu, sedekah kat fakir miskin lagi besar pahalanya muhammad. mama meneruskan leteran pada muhammad. Akhirnya semalam mama hulurkan RM50 pada muhammad. Dia menerimanya. Semalam petang dengan senyuman dari dalam kereta nampak muhammad menunjukkan jam dan jaket berhoodnya. fuh terkejut mama tengok warna jaket yg merah menyala. mama tanya awat beli kaler ni? dia kata hat ni ja yg murah mama. tinggal satu ja. Jam adidas ni pun Rm16 ja mama. Lepas tu muhammad belikan mainan untuk muaz dan luqman.
Bila mama teringat kejadian semalam,mama tersenyum, dalam dok berperang mulut dengan adik2nya, abang yong sebenarnya penuh kasih dan sayang pada adik2nya. mama berbangga dengan abg yong semalam. Dengan berbekalkan Rm50 dia dapat membeli keperluannya dan untuk adik2nya. hihi mama tersenyum pula melihat jam adidas muhammad, sebenarnya di jam itu tertulis ABIDAS.

4 comments:

Hasfazilah said...

pandai muhammad shopping ye, teringat juga pada adik-adiknya. Feel Muhammad macam Farwiizah, kalau beli apa-apa, mesti ingat pada kakaknya

Amalina said...

Terharu mak ngah baca cerita abg yong. Yelah, gaduh2 juga, sayang2 juga.

alhan said...

ni 1st time saya bagi dia pergi shopping sendiri. terkejut juga. mula2 ingat dia nak melayan kehendak dirinya saja.
tula makin matang abg yong.

mama syaza said...

terharu jugak. bagus abg yong ni. tersembunyi sifat kasih sayang tu di sebalik sifat loyar buruk dia.hehe

selamat hari raya ye 3 hero, bro n sis..